Laddar meny

Atea förser Norrskog med servicedesk

Nyhet 2012-02-27
Atea har efter en upphandling fått i uppdrag att leverera en servicedesklösning till skogsägarföreningen Norrskog. Affären omfattar såväl hårdvara som konsulttjänster.

Inom ramen för avtalet ska Atea leverera en lösning för att hantera Norrskogs omkring 700 servicedeskärenden per år. Utöver support för Norrskogs teknikplattform innebär det att erbjuda en bemannad helpdesk samt servicetelefon utanför ordinarie öppettider. I servicedesken hanteras alla ärenden som rör störningar i it-infrastrukturen. I takt med att antalet it-relaterade system, och därmed it-systemens betydelse för verksamheten, ökar, blir behovet av en tillgänglig supportfunktion allt viktigare.

Ateas servicedeskerbjudande innefattar bemannad support dygnet runt, året om och kan ta över hela eller delar av ett företags servicedeskfunktion. Atea hanterar, registrerar samt mäter och följer upp alla ärenden i ett överenskommet system.

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer