Tillbaka till Nätverk

Managed Network

Med Managed Network får du ett säkert och pålitligt nätverk samt möjlighet att frigör tid i it-avdelningens vardag så att ni kan lägga mer tid på att arbeta verksamhetsnära och stötta organisationen i utveckling och innovation. Managed Network | Outsourcing

Frigör tid och låt Atea hantera nätverket

Att säkerställa ett hållbart och säkert nätverk kräver att it-avdelningen kan agera snabbt på uppkomna incidenter och lägga tid på proaktivt underhåll av utrustningen. Idag är mycket av din arbetsdag, så som tillgång till system och gemensamma filer, beroende av uppkoppling mot nätverket. Med användande av moln- och mobilitetslösningar kan du och dina medarbetare samarbeta oavsett om ni sitter på samma kontor eller på olika platser. Genom att minska driftstörningar i nätverket kan du undvika frustration i medarbetarens vardag, och kärnverksamhetskritiska avbrott.

Med ett managerat nätverk slipper it-avdelningen hålla koll på incidenter, uppdatera utrustningen och släcka bränder. Istället kan it-avdelningen lägga mer tid på att arbeta verksamhetsnära och stötta er organisation i exempelvis utveckling och innovation.

Vår dygnet runt-bemannade Network Operations Center, NOC, fungerar som stöd, oavsett om du vill ha avlastning i vardagen eller hjälp i det proaktiva arbetet. Genom vår specialistkompetens inom nätverk, och ett samarbete med ledande tillverkare som Cisco och HPE Aruba säkerställs ett säkert och fungerande nätverk — utan krångel.

”Det brukar finnas 30–40 ärenden konstant
fördelade på fyra tekniker, och nu är vi nere på tolv ärenden.”

— Tomas Hellqvist, Kommunikationschef på Gagnef kommun

Målgrupp

  • Medelstor eller stor verksamhet inom privat och offentlig sektor
  • Organisationer som behöver hjälp att hantera drifttillgängligheten på nätverket
  • Organisationer som vill lägga mer resurser på digitalisering och verksamhetsnära it

Nytta

  • Frigör resurser för it-avdelningen som kan arbeta mer verksamhetsnära, exempelvis med utveckling och innovation
  • Möjliggör mer proaktivt arbete, då vi hanterar de incidenter och det underhåll som krävs i vardagen
  • Minskat behov av specialistkompetens in-house då ni har tillgång till våra konsulter med expertis inom nätverk 
  • En skalbar lösning som kan anpassas efter ert användande och er verksamhet

Tjänsten innehåller

  • Dygnet runt-bevakning och incidenthantering — våra experter löser incidenter dygnet runt
  • Total drift av nätverket med hantering och underhåll av LAN, WAN, brandväggar och switchar
  • Expertkompetens och samarbete med ledande tillverkare inom SDWAN, Klient-VPN, NetScaler
  • Certifierat enligt ISO standard för kvalitet, hållbarhet, informationssäkerhet, och antikorruption (ISO 9001, 14001, 27001 samt 37001)

”Tidigare kunde vår produktion stå still vid it-störningar, 
nu larmar de och åtgärdar långt innan problemet blivit så stort.”

— Kenneth Jonsson, it-ansvarig på Garo
Tillbaka till Nätverk
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer