Tillbaka till Nätverk

Ett helhetsgrepp kring Cisco support med värdeskapande tilläggstjänster

Atea Technical Support erbjuder ett helhetsgrepp kring partnerlevererad Cisco support. I Ateas leverans inkluderar vi Major Incident Management, Contract Management och regelbunden avtalsrådgivning. Med partnersupport från Atea har du tillgång både våra specialiserade supporttekniker samt expertisen i hela Ateas konsultorganisation.

Atea Technical Support ger dig möjlighet att:

  • Skapa en paketlösning som täcker just dina service behov baserad på vårt utbud av tilläggstjänster
  • Använda våra kundverktyg för rapportering och beslutsstöd, och hjälpa dig att få överblick på din service situation
  • Få personlig kontraktshantering med regelbunden rådgivning, för att hjälpa dig kontrollera kostnader och prognoser
  • Bygga kundunika rutiner för felanmälan som passar just ditt företag

Nyttan för dig

  • Du får ett skräddarsytt paket som passar ert behov
  • Vi kan hjälpa dig med både flera tillverkare och flera delar av processen
  • Du får det du behöver, utan att betala för något du ej använder
  • Du vet hur det fungerar, och kan sätta rätt förväntningar internt

I tjänsten ingår

  • Support levererad direkt av Atea
  • Egen 1st, 2nd line
  • Hela Ateas konsultorginasion som 3rd line
  • Incident management
  • Avtalsförvaltning
  • Avtalsportalen

Beslutsstöd och prognos

Vi har flera BI verktyg till ditt förfogande

Fördel

  • De ger information om framtiden, förändringar, risker och möjligheter

Innebörd

  • Du får hjälp med prognosarbete och budgetering
  • Du kan lätt kontrollera nuläge och begära förändringar
  • Du kan identifiera risker och åtgärder

Adresserar utmaning

  • Identifierade och åtgärdade risker minskar antalet incidenter och ökar stabilitet
  • Administrationen blir förenklad och det finns mer tid till verksamhetsutveckling
  • Tydliga supportrutiner och samlad nyckelinformation kortar åtgärdstider

Prognos och budgetering

Vi hjälper dig med budget och prognosarbete

Fördel

  • Du kan planera din budget över lång sikt
  • Vi frigör tid i budgetprocessen

Innebörd

  • Vi frigör din tid till strategiska beslut istället för att få fram underlaget
  • Vi ger långsiktigt prognos på kostnader och kan väga nyinvestering mot fortsatt support
  • Vi ger förutsägbarhet i din budget

Adresserar utmaning

  • Tidsbrist
  • Eskalerande kostnader

Support 24/7 som känner er organisation 

  • Servicedesk 24/7/365
  • Processer efter branschens högsta standard (ITIL)
  • Kundunika processer möjliga

Fördel

  • Alltid tillgängligt och med korta svarstider
  • Uppföljning och spårning av ärenden
  • Tydliga stabila processer som kan kundanpassas

Innebörd

  • Ett nummer, en kanal
  • Kan samla alla tillverkare i en process med tydliga villkor
  • Snabba svarstider och snabb eskalerig

Adresserar utmaning

  • Splittrade supportprocesser med många aktörer
  • Otydliga processer som leder till längre ledtid på incidenter

Incident Manager

  • Egen IM för Ateas support leverans
  • Följer branschstandard för process och service (ITIL)
  • Eskaleringsväg för alla avvikelser

Fördel

  • En koordineringspunkt för alla parter
  • Möjliggör SLA uppföljande och rapportering

Innebörd

  • Snabbare hantering av komplexa supportärenden
  • Kan agera Major Incident Manager för kunde (som tilläggstjänst)
  • Upparbetade rutiner, lösningar och direkttialog med tillverkare
  • Kan identifiera supportutmaningar i egna organisationen

Adresserar utmaning

  • Bristande supportprocesser
  • Brist på egen kompetens/personalstyrka
  • Minskar risker och SLA-avvikelser
Tillbaka till Nätverk
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer