Hoppa till huvudinnehåll
Tillbaka till Nätverk

En kanal, en process, för alla dina service & support behov

Med tjänsten Catch & Dispatch agerar Atea Single Point of Contact (SPOC) i kundens samtliga ärenden oavsett om Atea eller tillverkaren utför supporten. Det låter dig som kund förenkla dina supportprocesser samt erbjuda en kontaktyta vid felanmälan för dina tekniker.

Atea Catch & Dispatch kan du få:

  • Ett telefonnummer att hålla reda på oavsett tillverkare
  • En felanmälansprocess istället för en per tillverkare
  • Etablerat processer för respektive tillverkare och där Atea enkelt kan guida dig
  • Möjligheten att addera Ateas tilläggstjänster som t.ex. Major Incident Management eller Collaborative Support

Samordning, kontroll och eskalering av ärenden

  1. Du som kund felanmäler till Atea
  2. Atea felanmäler vidare till tillverkaren
  3. …och kopplar in ATS Supportkoordinator som ägare på ärendet
  4. Tillverkaren kontaktar kund och påbörjar felsökning tillsammans med kund
  5. ATS Supportkoordinator koordinerar ärendet och hjälper vid behov till med eskaleringar
Tillbaka till Nätverk
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer