Tillbaka till Kundservice

Försäkring skoldator

Vi fungerar som ditt dagliga stöd vid frågeställningar kring ditt ärende samt skoldatorns försäkring. Öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00

Vanliga frågor och svar

Hur hittar jag serienummer på datorn?

Majoriteten av enheter har serienummer under eller baktill.

Hur anmäler jag ett försäkringsärende som avser min skoldator?

Du anmäler ditt försäkringsärende via formuläret under Skola.

När gäller skolförsäkringen?

En försäkringsskada är någon form av fysisk åverkan tex, tappskada, fallskada, vatten/fuktskada, stöld eller förlust.

Vart kan jag se mina pågående skolärenden?

Du kan se dina pågående ärenden på case.atea.se

Kan jag få support på mjukvaran på min skoldator?

Support på mjukvara kan endast hanteras om detta avtalats.

Digitalisering i skolan

Dra nytta av digitaliseringens möjligheter för att ge bästa tänkbara utbildning för Sveriges elever. Allt ifrån skolledare som inspirerar och motiverar till lärare som med engagemang kombinerar pedagogik med senaste teknik.

Vårt skolerbjudande

Kontakta oss

Ärende

Kundinformation

Tillbaka till Kundservice
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer