Tillbaka till Kundservice

Support kring mjukvara och licenser

För dig med licensfrågor som rör hantering, pris och avtalsfrågor. Öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00

Välj det alternativ som passar dig idag

Vanliga frågor och svar

Jag har inget konto i Atea Cloud Portal men vill komma igång

Vår kundtjänst hjälper dig att se om ni har ett konto idag eller skapar ett konto så ni kommer igång. Du når oss snabbast via telefon eller chatt. Chatten hittar du på denna sida nere till höger. Du är självklart välkommen att även skicka oss ett mail nedan.

Vilka licensregler gäller för produkten?

Licensreglerna varierar beroende på produkt. Kontakta oss för rådgivning.

Kan jag förnya mina licenser via Atea?

Kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur levereras min licens?

Din licens levereras oftast via mail.

Hur får jag teknisk support på min licens?

Vi hänvisar till respektive tillverkare för teknisk support.

Jag hittar inte den licens som jag söker?

Sök i vår eShop. Hittar du inte det du söker, kontakta oss så guidar vi dig och ger dig en prisuppgift.

Hur beställer jag en licens?

Du som redan är kund hos oss och har inloggningsuppgifter till eShop, loggar bara in och genomför din beställning. Du som inte är kund hos oss sedan tidigare behöver ansöka om inloggningsuppgifter.

Hur kan jag få en sammanställning över köpta licenser?

Logga in på eShop och välj orderinformation/orderrapport.

Jag handlar alltid samma typ av licens. Kan jag hitta just den på ett lättare sätt?

I eShop kan du själv skapa sortiment/filter utifrån dina önskemål.

Kan jag få hjälp att komma igång med licensinköp i eShop?

Kontakta oss så hjälper vi dig att anpassa eSHOP efter ditt behov, det finns också möjlighet att gå en grundläggande utbildning via skype.

Kan jag få hjälp med licensinventering?

Kontakta oss för hjälp.

Hur vet jag när min licensorder levereras?

Leverans via mail sker inom 5-7 arbetsdagar.

Var ser jag status på min licensbeställning?

Logga in i eShop och sök i orderhistoriken på ditt ordernummer.

Kan jag ändra/komplettera min licensorder?

Möjligheterna att ändra eller komplettera en order beror på var i processen din order befinner sig. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss

Ärende

Kundinformation

Tillbaka till Kundservice
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer