Tillbaka till Kundservice

Support kring mjukvara och licenser

För dig med licensfrågor som rör hantering, pris och avtalsfrågor. Öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00

Välj det alternativ som passar dig idag

Vanliga frågor och svar

Jag har inget konto i Atea Cloud Portal men vill komma igång

Vår kundtjänst hjälper dig att se om ni har ett konto idag eller skapar ett konto så ni kommer igång. Du når oss snabbast via telefon eller chatt. Chatten hittar du på denna sida nere till höger. Du är självklart välkommen att även skicka oss ett mail nedan.

Vilka licensregler gäller för produkten?

Licensreglerna varierar beroende på produkt. Kontakta oss för rådgivning.

Kan jag förnya mina licenser via Atea?

Kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur levereras min licens?

Din licens levereras oftast via mail.

Hur får jag teknisk support på min licens?

Vi hänvisar till respektive tillverkare för teknisk support.

Jag hittar inte den licens som jag söker?

Sök i vår eShop. Hittar du inte det du söker, kontakta oss så guidar vi dig och ger dig en prisuppgift.

Hur beställer jag en licens?

Om du som kund redan har ett konto på Atea Cloud Portal eller på Atea Eshop kan du beställa tjänster alternativt licenser genom att logga in och genomföra din beställning. Om du inte är kund eller inte hittar de licenser du önskar, vänligen kontakta ateasoftware@atea.se så hjälper vi er med offert alternativt beställning.

Hur kan jag få en sammanställning över köpta licenser?

Logga in på eShop och välj orderinformation/orderrapport.

Kan jag få hjälp att komma igång med licensinköp i eShop?

Kontakta oss så hjälper vi dig att anpassa eSHOP efter ditt behov, det finns också möjlighet att gå en grundläggande utbildning via skype.

Kan jag få hjälp med licensinventering?

Kontakta oss för hjälp.

Hur vet jag när min licensorder levereras?

Leverans via mail sker inom 5-7 arbetsdagar.

Var ser jag status på min licensbeställning?

Logga in i eShop och sök i orderhistoriken på ditt ordernummer.

Kan jag ändra/komplettera min licensorder?

Möjligheterna att ändra eller komplettera en order beror på var i processen din order befinner sig. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss

Ärende

Kundinformation

Tillbaka till Kundservice
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer