Tillbaka till Kundservice

Kundtjänst

För dig med allmänna frågor om beställningar och leveranser eller önskar produktrådgivning. Kundtjänsten har öppet alla helgfria vardagar mellan klockan 8.00 -17.00. När chatten är aktiv ser du en ikon nere till höger på sidan.

Vanliga frågor kring produkter, leverans och faktura

Hur loggar jag in på eShop?

För att logga in på vår eShop så behöver man ett användarkonto. Saknar du ett användarkonto ansök via eShop under "Ny kund".

Hur gör jag en beställning?

Du som redan är kund till oss och har ett inlogg till eSHOP, loggar bara in och genomför din beställning. Du som inte är kund hos oss sedan tidigare behöver ansöka om ett inlogg alternativt handla i vår öppna eSHOP med kreditkort.

Hur lång är leveranstiden?

Gör du din order innan kl 15:00 och produkten finns i lager så levereras den dagen efter (avvikelser kan förekomma som tex produkter med tjänster eller samleverans). I de fall en vara inte finns i lager är det i regel ca 2 veckors leveranstid.

Kan jag ändra/komplettera min order?

Möjligheterna att ändra eller komplettera en order beror på var i processen din order befinner sig. Kontakta Kundtjänst.

Hur hittar jag rätt tillbehör till min produkt?

Se vår tillbehörsguide i eSHOP som tipsar om de tillbehör som passar en specifik produkt.

Vilka betalningsvillkor har jag i eShop?

Du hittar våra allmänna villkor och mycket mer på denna länk.

Hur ser jag vilka produkter ni har kampanjer på?

I eShop under produkttips, ser du alla aktuella kampanjer.

Hur vet jag vilken produkt jag ska välja?

Vi har flera smarta funktioner i vår eShop såsom tillbehörsguiden, produkttips samt en avancerad filtreringsfunktion där man kan filtrera på de krav som produkten ska uppfylla.

Jag behöver en kopia på min faktura.

Kontakta Kundtjänst för hjälp.

Min faktura stämmer inte.

Kontakta handläggaren som står angiven på din faktura.

När får jag min faktura?

Fakturan ställs ut i samband med leverans.

Jag har fått en räntefaktura vad avser den?

Kontakta vår ekonomiavdelning på kundreskontra@atea.se

Jag har en fråga om en betalningspåminnelse.

Kontakta vår ekonomiavdelning på kundreskontra@atea.se

Kontakta oss på kundtjänst

Fält markerade med * är obligatoriska.

Ärende

Kundinformation

Contact Customer Service

If you have general questions about orders and deliveries or want advice on products. Fields marked with * are required.

Your question/errand

Your contact information

Tillbaka till Kundservice
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer