Tillbaka till Kundservice

Garantifrågor

För dig med garantifrågor eller vill ha kostnadsförslag på reparation av din produkt. Felanmälan kan registreras dygnet runt. Anmälningar som inkommer efter 17.00 behandlas nästkommande arbetsdag

Viktig information

HP återkallar vissa batterier

Du behöver kontrollera ifall ditt serienr berörs på HP Battery Recall website.

Kolla om du berörs här

Har ni många datorer som berörs, samla ihop alla serienummer och skicka till oss på mailadressen EMEABulkBatteryRecall@hp.com

Ifall du berörs så ska man uppdatera BIOS så att datorn sätts i ”Battery Safety Mode” och kan då använda sin dator med en strömsladd utan att batteriet laddas.När det nya batteriet installeras så känner BIOS av detta och aktiverar laddningen.

Notebook produktnamn för potentiellt berörda batterier

Följande tabell innehåller en lista över potentiellt berörda HP-produkter. HP rekommenderar att du kontrollerar alla batterier som levererats med notebook-datorn, som köpts som tillbehör eller reservdelar, eller har erbjudits som ersättningsalternativ av kundsupport.

  • HP Probook 640 G2
  • HP ProBook 640 G3
  • HP ProBook 645 G2
  • HP ProBook 645 G3
  • HP ProBook 650 G2
  • HP ProBook 650 G3
  • HP ProBook 655 G2
  • HP ProBook 655 G3
  • HP ZBook 17 G3
  • HP ZBook 17 G4
  • HP ZBook Studio G3
  • HP x360 310 G2
  • HP Pavilion x360
  • HP ENVY m6
  • HP 11 Notebook PC

Find my iPhone upplåsningar har upphört

Här hittar du åtgärder som du måste utföra för att få upplåst FMI.

Från och med 30 november 2016 upphörde supportering av upplåsning av Find My iPhone (FMiP). Enheter med funktionen Find my iPhone aktiverad ska alltid avaktiveras innan dem lämnas in på service. 

Har man ingen möjlighet att avaktivera FMiP, kan man försöka återställa sitt Apple-ID via https://iforgot.apple.com.

I annat fall, kontaktar man Apple supporten (Sverige) via telefonnummer, se länk ovan.

Vanliga frågor runt garantier

Vad behöver jag tänka på innan jag felanmäler min produkt?

Inför en felanälan behöver du ta reda på produktens serienummer, ev. produktnummer samt säkerhetskopiera personliga filer såsom foton, dokument, musik etc.Hur vet jag om en produkt omfattas av garanti?

När du gör en felanmälan kontrollerar vi garantin. Om garanti saknas kan du få ett kostnadsförslag.

Hur ser jag status på mitt garantiärende?

Du kan följa ditt ärende i vår ärendeportal på case.atea.se Om du inte har åtkomst begär du detta via eskalering.garantiservice@atea.se 

Nu kan du även registrera och följa dina ärenden i kundportalen My Atea. Du ansöker om behörighet till My Atea här.

Hur lång tid tar garantiservicen?

Servicetidens längd avgörs av det aktuella problemet, typ av produkt samt om det finns reservdelar tillgängliga hos tillverkaren eller leverantören.

Är det någon kostnad för garantiservice?

Bedöms ärendet att vara ett garantiärende så tillkommer inga kostnader förutom fraktkostnaden.

Vad gör jag med en trasig produkt vars garanti gått ut?

Vi kan utföra service på din produkt, kontakta oss för ett kostnadsförslag.

 

Vad omfattas av garantin?

Det är tillverkaren som ansvarar för att produkten uppfyller sin produktspecifikation. Garantin omfattar fel som är ursprungliga dvs kan härledas till fabriken och tillverkningen av produkten.

Tillbaka till Kundservice
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer