Möt våra medarbetare

Våra medarbetare beskriver Atea som en stimulerande företagskultur med bra utvecklingsmöjligheter. Läs mer om vad våra medarbetare tycker.

asd
Faizan Khan
Supporttekniker
”Atea är ett multikulturellt företag med många möjligheter”

Faizan reste från Pakistan till Sverige för fyra år sedan. Idag är han med på resan med Atea. En resa han älskar.

Vad lockade dig till Atea?Ursprungligen kommer jag från Pakistan. När jag pluggade på Nackademin jobbade jag som konsult på Atea ett par dagar i veckan. När de sökte nätverkstekniker blev jag intresserad och sökte jobbet.

Vad gör en nätverksteknik?

Vi är fyra personer i vårt team. Vi tar hand om kundens nätverk, jobbar med ärendehantering och löser nätverksrelaterade problem.

Vilka egenskaper är det bra att ha som nätverkstekniker?

Det är viktigt att man har den rätta tekniska kompetensen. Utöver det krävs också en förmåga att kunna kommunicera med kunden som ofta vill ha snabba lösningar.  Man behöver också ha tålamod – den snabbaste lösningen är oftast inte den bästa lösningen.

Vad gillar du mest med ditt arbete?

Det är ett multikulturellt företag med många möjligheter. Jag älskar det jag gör och jag trivs på jobbet eftersom det jag kan planera mitt arbete själv och får en möjlighet att utvecklas hela tiden både genom utbildningar och genom nya utmaningar varje dag. Dessutom får jag internationella kontakter genom vår partner Cisco.

Vilka är de största utmaningarna i ditt arbete?

Att hitta bra lösningar och göra kunderna nöjda.

Har du någon digital framtidsspaning? Vilken?

Jag tror att virtualisering och molnbaserade lösningar kommer allt mer. Det är också det jag är utbildad inom och som jag vill arbeta mer med. Det är framtiden.

Har du något tips till andra som söker jobb på Atea?Titta på Ateas karriärsida på nätet om det finns någon tjänst som passar din profil. Atea är ett stort företag med många möjligheter. Om du känner någon på Atea ta kontakt och fråga hur det är att arbeta här.

På Atea tar medarbetare personligt ansvar. Hur märks det i ditt arbete?

Vi har beredskap var sjätte vecka. Då kan kunden ringa när som helst på dygnet. Då gäller det att vara beredd och kunna hjälpa kunden snabbt. Det är ett stort ansvar.

Om Faizan

Född: 1989.
Roll: Nätverkstekniker.
Utbildning: Har en masters från KTH i Datateknik och en examen i Virtualiseringsteknik rån Nackademin. 
Har arbetat på Atea sedan: November 2016.
Kopplar av med: Träning, Sport (mest Cricket), musik och sång, samt vänner och familj.
Atea med tre ord: 
Professionalism, Bredd, Möjligheter.
Det här visste jag inte om Atea: Att Atea är så stort. Finns även i mitt hemland Pakistan. Resan med Atea är så kul och jag älskar det.

Tre egenskaper som är bra att ha på Atea? Social och engagerad. Gillar du sport så är det ett plus.

Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer