Kundansvarig säljare till Atea Östersund
Brinner du för försäljning och att skapa värde hos organisationer & företag genom digitalisering och IT?
Just nu söker vi på Atea Östersund dig som vill jobba som Account Manager. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll
I rollen som kundansvarig säljare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att sälja Ateas produkter och tjänster. Du får stöd av ett engagerat kundteam som består av allt från konsulter och arkitekter till våra skickliga specialistsäljare. Du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av olika försäljningsaktiviteter.
Dina arbetsuppgifter inkluderar att hitta nya kunder och affärsmöjligheter parallellt med att du utvecklar och stärker relationerna med befintliga kunder. För att kunna erbjuda de bästa lösningarna är det avgörande att du förstår varje kunds unika behov och verksamhet. Du kommer att arbeta kontinuerligt med att utmana och förbättra kundernas IT-miljöer för att skapa mervärde och kundnytta.
Hos oss får du en dynamisk roll där varje dag bjuder på nya utmaningar att lösa tillsammans med ditt team och dina kunder. Du kommer att fokusera på kunder inom den lokala marknaden. Med din passion för att bygga relationer och din förmåga att identifiera affärsmöjligheter kommer du att vara nyckeln till vår framgång på marknaden.
Dina huvudsakliga uppgifter som kundansvarig säljare är:
- Försäljning av Ateas produkter och tjänster
- Utveckla och utmana kunderna för att skapa mervärde och kundnytta
- Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter
- Skapa kundplaner och samverkansplaner med kundteam
Ditt team
Dina närmaste kollegor inom säljteamet är två Key Account Managers som ansvarar för att förädla ett par stora kundkonton. Du har även stöttning av specialistsäljare i respektive teknikområde. Tillsammans löser ni leveranserna och jobbar mot säljmålen.
Du rapporterar till platschef Sofie Linnér. Sofie är en ledare som inspirerar genom sitt tydliga engagemang och sin förmåga att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Hon är lyhörd för teamets behov, samtidigt som hon driver verksamheten framåt med fokus på resultat och långsiktiga kundrelationer. Under hennes ledarskap uppmuntras initiativtagande, samarbete och personlig utveckling.
Vem är du?
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Tjänsten passar dig som tycker om att skapa relationer och du ger ett förtroendeingivande intryck genom att vara väl insatt och leverera det du lovar. Med en god förståelse för affärsmässiga principer och förmåga att omsätta dem i praktiken uppfattar andra dig som en skicklig affärskvinna/affärsman. Du ger ett förtroendeingivande intryck genom att driva, leverera och hålla det du lovar. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
För att lyckas i tjänsten som kundansvarig säljare ser vi att du har:
- Du har tidigare erfarenhet av roller där du haft ett kundansvar inom lösningsförsäljning, konsultförsäljning eller tjänsteförsäljning.
- God vana inom Office 365 med tillhörande applikationer, samt god vana av CRM
- Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
- B-körkort
Meriterande för rollen är om du har:
- Arbetslivserfarenhet i roller som AM/KAM
- Kunskap inom IT-branschen
- Eftergymnasial utbildning
- Projektledarerfarenhet
- Erfarenhet av att förhandla och ingå avtal
- Offentlig upphandling
- Uppsökande och förvaltning försäljning
Om Atea
Visste du att Atea är den ledande leverantören av it-infrastruktur i Norden och Baltikum? I Sverige är vi runt 2700 medarbetare fördelade på 35 kontor runt om i hela landet. Vår styrka ligger i vår kombination av lokal närvaro, vårt omfattande och heltäckande erbjudande samt alla våra specialister. Tillsammans med våra kunder och partners bygger vi Sverige med it och förbättra vardagen för skolbarn, lärare, äldre, sjukvård och näringslivet. Hos oss får du vara en del av världens mest hållbara it-servicebolag, där vi är med och påskyndar omställningen mot en mer hållbar it-värld.
På Atea blir du en del av en vardag och en kultur som präglas av framåtanda, laganda och humor. Vi har en vision om att vara "The Place to Be" – en plats där alla växer och trivs, med kollegor som bryr sig om dig, om kunderna och om samhället.
Kontakt & mer information
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Partner Tomas Köhler på tomas.kohler@atea.se, för tjänstespecifika frågor kontakta platschef Sofie Linner på sofie.linner@atea.se Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, ansök därmed redan idag!
I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del av urvalsprocessen. Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll för vissa av våra tjänster, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.
Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.
Vi ser fram emot din ansökan!
Den här rekryteringen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför samtal och mail från rekryterings- och bemanningsföretag.

#LI-HYBRID