Account Manager

Kalmar
2024-09-30

Brinner du för försäljning och att skapa värde hos organisationer & företag genom digitalisering och IT? Då kan det här vara den perfekta tjänsten för dig! Just nu söker vi på Atea Kalmar dig som vill jobba som Account Manager för våra kunder i både privat och offentlig sektor inom Kalmar och Blekinge län. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
 

Din roll i laget

Som Account Manager kommer du att ansvara för försäljningen av Ateas produkter och tjänster. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ditt kundteam som består av allt från konsulter och arkitekter till våra specialiserade säljare.

I din roll ingår bland annat planering, genomförande och uppföljning av försäljningsaktiviteter. Du kommer både att identifiera nya kunder och affärsmöjligheter samt utveckla befintliga kundrelationer. För att kunna erbjuda de bästa lösningarna för varje kund är det viktigt att förstå deras specifika verksamhet. Du kommer att arbeta kontinuerligt med att utmana och förbättra kundens IT-miljö för att skapa mervärde och nytta för kunden.

Vi erbjuder en dynamisk roll där varje dag innebär nya utmaningar som du löser tillsammans med dina kollegor och kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Account Manager är:

  • Försäljning av Ateas produkter och tjänster.
  • Utveckla och utmana kunderna för att skapa mervärde och kundnytta.
  • Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter.

Ditt team

Du kommer att tillhöra den lokala säljgruppen i Kalmar/Blekinge län som består av fyra kundansvariga säljare som tillsammans arbetar för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter med hjälp av it. Inom teamet är stämningen god och samarbetsförmågan är på topp. Vidare kan stämningen beskrivas som glad och peppande. 

Vad vi söker hos dig

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Tjänsten passar dig som tycker om att skapa relationer och du ger ett förtroendeingivande intryck genom att vara väl insatt och leverera det du lovar. Med en god förståelse för affärsmässiga principer och förmåga att omsätta dem i praktiken uppfattar andra dig som en skicklig affärskvinna/affärsman.

Att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning känner du dig trygg med. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare processer. 

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet av följande kompetenser: 

  • Några års erfarenhet från säljande roller inom B2B.
  • Behärska både svenska och engelska flytande.
  • B-körkort och tillgång till egen bil.
  • Goda kunskaper inom Office-paketet.

Det anses vara meriterande om du har:

  • Erfarenhet från IT-branschen.
  • Erfarenhet av lösningsförsäljning, konsultförsäljning eller tjänstförsäljning.

Vårt löfte till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Dina förmåner

Nedan är ett urval av förmåner hos oss. Atea har höga ambitioner, vi vill vara The Place To Be och branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar ständigt med att, på olika sätt, verka för detta. Ateas filosofi om förmåner är att vi är ett lag och därför erbjuder vi alla medarbetare samma utbud.

  • Hybrid arbetssätt med kundens, verksamhetens & medarbetarens behov i fokus
  • Belöning via gemensam kvartalsbonus för samtliga medarbetare
  • Fokus hälsa med engagerade träningsaktiviteter & friskvårdsbidrag på 4 000kr
  • Atea Career Program med möjlighet till karriärutveckling
  • Vi utbildar våra ledare genom ett ledarskapsprogram
  • Möjlighet att bli nominerad till Atea Champions Club och få åka på en resa med andra kollegor
  • I vår medarbetarundersökning ligger vi över snittet i branschen på att tänka sig rekommendera Atea som arbetsgivare
  • Aktiespararprogram

Kontakta oss & mer information

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Sjögren, Försäljningschef, via martin.sjogren@atea.se eller telefonnummer 070 – 919 72 30. Alternativt Molly Benner, Talent Acqusition Partner på molly.benner@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Nästa steg i processen består av ett kortare telefonsamtal där dina erfarenheter & kompetenser stäms av, du får även höra mer om tjänsten och ställa dina eventuella frågor. Dessutom, som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.

Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-HYBRID

Stolta


Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

 

Kalmar
2024-09-30