Business Developer inom Customer Success och Technical Support

Stockholm
2024-08-16

Vill du arbeta som Business Developer i ett hållbart it-bolag som bidrar till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle? Älskar du att jobba med utveckling av nya och befintliga tjänster som stärker erbjudandet till kund och hjälper dem i sin kundresa mot ett större värdeförverkligande av sina investeringar?

Vi söker en engagerad och driven Business Developer som vill vara med och utveckla våra tjänster och säljmaterial inom Customer Success och Technical Services för tillverkare som Cisco, Hewlett Packard Enterprise och andra strategiska partners inom it infrastruktur. Hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att förbättra kundupplevelsen och driva försäljningsframgångar inom Technical Services.

Din roll i laget

Du kommer ingå i vårt affärsområde Software Cloud & Services som står mitt i den transformation som genomsyrar stora delar av vår bransch, som rör sig från traditionell produktaffär till prenumerationsbaserad lösningsaffär, som innebär att vikten av att kontinuerligt hjälpa våra kunder med att realisera värdet av de lösningar de investerar blir alltmer central.

I rollen hjälper du till att identifiera behov att utveckla befintliga, eller nya tjänster som bättre stöder våra kunder. Du tar ledarskap att driva utvecklingen av tjänsterna från ax till limpa för att producera tjänstebeskrivningar och säljstödsmaterial. Du kommer jobba tätt tillsammans med Customer Success-teamet, såväl som sälj- och leveransteamen för Technical Support och andra funktioner som ligger nära affären. Du blir ägare av utvecklingsarbetet och ansvarar för att allt material kring tjänstebeskrivningar, etcetera, är uppdaterat och tillgängligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Utveckla och implementera strategier för att förbättra kundupplevelsen och öka kundnöjdheten.

Arbeta nära våra specialistsäljare inom Technical Support och Supportteamet för att ta fram nya tjänster och lösningar som möter marknadens behov.

Skapa och underhålla säljmaterial som effektivt presenterar våra produkter och tjänster för potentiella och befintliga kunder.

Identifiera och analysera förbättringsområden inom våra support- och kundserviceprocesser och föreslå effektiva lösningar.

Bygga starka relationer med strategiska partners och kunder för att identifiera möjligheter till nya tjänster som stöder våra kunder och vår affär.

Följa teknologiska trender och marknadsutvecklingar för att säkerställa att våra erbjudanden är konkurrenskraftiga och innovativa.

Ditt team

Atea Technical Support och Customer Success är två avdelningar som samlar ett 40-tal personer och är en del av Atea Software Cloud & Services. Vi sitter i olika delar av landet. Vi är ett gäng kompetenta, drivna och ansvarstagande IT-specialister som jobbar tätt tillsammans och alltid ställer upp för varandra. Inom teamet är det även högt i tak och prestigelöst.

Din närmaste chef i rollen kommer vara Stefan Claesson, Head of Customer Success & Technical Services. Läs mer om Stefan här och mer om Customer Success Management här.

Vad vi söker hos dig

Vi tror på dig och dina personliga kompetenser, som är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi ser att du gillar att arbeta i team och vill vara med att bygga laget. Du är självgående och har sinne för att hitta nya lösningar. Du uppskattar möjligheten att möta nya människor och arbeta i en varierande vardag. Du sätter höga mål för dig själv och söker aktivt utmaningar samt utvecklingsmöjligheter.

För att kvalificera till tjänsten krävs att du har jobbat med Cisco eller Hewlett Packard Enterprise. 

Andra delar som du tar med dig för att lyckas i tjänsten som Business Developer är:

  • Har en god förståelse för produkter och tjänster från dessa tillverkare.
  • Har erfarenhet av affärsutveckling, teknisk support eller customer success, gärna inom IT- och tekniksektorn.
  • Har stark analytisk förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt.
  • Är en utmärkt kommunikatör och kan bygga relationer både internt och externt.
  • Är självgående och tar initiativ för att driva förändring och förbättringar.
  • Har erfarenhet av att utveckla säljmaterial och strategier för att stödja försäljning.

Vårt löfte till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Dina förmåner

Nedan är ett urval av förmåner hos oss. Atea har höga ambitioner, vi vill vara The Place To Be och branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar ständigt med att, på olika sätt, verka för detta. Ateas filosofi om förmåner är att vi är ett lag och därför erbjuder vi alla medarbetare samma utbud.

  • Hybrid arbetssätt med kundens, verksamhetens & medarbetarens behov i fokus
  • Belöning via gemensam kvartalsbonus för samtliga medarbetare
  • Fokus hälsa med engagerade träningsaktiviteter & friskvårdsbidrag på 4 000kr
  • Atea Career Program med möjlighet till karriärutveckling
  • Vi utbildar våra ledare genom ett ledarskapsprogram
  • Möjlighet att bli nominerad till Atea Champions Club och få åka på en konferensresa med andra kollegor
  • I vår medarbetarundersökning ligger vi över snittet i branschen på att tänka sig rekommendera Atea som arbetsgivare
  • Aktiespararprogram

Kontakta oss & mer information

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Stefan Claesson, Head of Customer Success & Technical Services, via stefan.claesson@atea.se. Med anledning av kommande semesterperiod kan återkoppling på din ansökan eventuellt dröja något längre än vanligt. Ansök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Nästa steg i processen består av ett kortare telefonsamtal där dina erfarenheter & kompetenser stäms av, du får även höra mer om tjänsten och ställa dina eventuella frågor.

Som en kvalitativ del i vår rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om dig som vår framtida medarbetare.

Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering.

Varmt välkommen med din ansökan till oss#LI-HYBRID

 

Stolta


Följ oss i sociala medier
LinkedIn Facebook Instagram Twitter YouTube

Stockholm
2024-08-16