Hoppa till huvudinnehåll

Service Delivery Manager

Stockholm
2022-10-01

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Managed Services, AMS, dig som vill jobba som Service Delivery Manager i Stockholm.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom informationsteknologi.

Vi på AMS består av en härlig mix av olika kompetenser då vår verksamhet hanterar hela processen från erbjudande till leverans och allt däremellan. Oavsett om kunden vill outsourca delar av- eller hela it-driften är vi våra kunders driftpartner där vi tillsammans med kund kontinuerligt utvecklar deras it-miljö samt frigör deras tid vilket möjliggör att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Området har en snabb tillväxt och ses som en av de viktigaste i nuvarande och framtida erbjudanden till våra kunder.

Din roll i laget

Du har en spännande och utmanande roll där din uppgift är att inför våra kunder, inom såväl offentlig- som privat verksamhet, ansvara för leveransen från Atea enligt överenskommen samverkansmodell.

Du kommer att tillhöra ett team, där du har kollegor runt hela Sverige, som har samma roll som du. Tillsammans delar ni erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet och kvalitetsutveckling av leveransen. Du har många kontaktytor på Atea och samverkar med till exempel säljare, IT-specialister, processägare och kontraktsansvariga. Kunddialoger är självklart en stor del av din vardag. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team inom Atea Managed Services som alla har en utpräglad serviceanda och ”vill mer”-attityd.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor, ditt kundteam och din kund. 

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Service Delivery Manager är: 

  • Förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att ständigt hålla dig uppdaterad om kundens nuvarande och kommande behov
  • Säkerställa kundnöjdhet
  • Ansvara och genomföra möten och leveransrapportering enligt samverkansmodell
  • Utveckla och driva förbättringsarbeten 
  • Vara lyhörd och fånga affärsmöjligheter
  • Vara kundens representant inom Atea, samt representera Atea inför kund

Vad söker vi hos dig

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Du är duktig på att kommunicera och förmedla information. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du är analytisk och ser möjlighet till ständiga förbättringar i leveransen. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

För att lyckas i tjänsten som Service Delivery Manager bör du ha följande:

  • Ett par års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
  • Erfarenhet av att arbeta som Service Delivery Manager, projektledare inom IT-infrastruktur eller som ITIL processledare (exempelvis Incident Manager)
  • Erfarenhet av leveransansvar och förståelse för fler IT-drifttjänster
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Vårt erbjudande till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Kontakta oss

Vill du bli en del av landslaget? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therése Klint, via therese.klint@atea.se  alternativt telefonnummer 08-477 47 64.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Som en del i Ateas rekryteringsprocess ingår bakgrundskontroll av slutkandidat.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm
2022-10-01
Tillbaka till Karriär