Hoppa till huvudinnehåll

Customer Success Manager

Stockholm, Göteborg, Malmö
2022-08-31

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Våra kunders framgång är Ateas DNA och nu söker vi dig som delar passionen att hjälpa våra kunder att nå sina affärs- och förändringsmål med SaaS-lösningar och andra tjänster. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Atea behöver drivna relationsbyggare till sin Customer Success avdelning. Du brinner för teknik som möjliggörare och vill coacha Ateas kunder till att uppnå de affärs- och verksamhetsmål våra kunder tar sikte på med sina IT-investeringar. Ditt uppdrag är att arbeta proaktivt genom kundens hela livscykel för att säkra att de fortsätter använda Ateas prenumerationstjänster och minimera kundbortfall. Ett uppdrag vi starkt tror är enklast när du som Customer Success Manager kan visa vilket värde kunden realiserad genom att arbeta med Atea.

Dina huvudsakliga uppgifter som Customer Success Manager

Du ansvarar för att kundens livscykel från ombordstigning och initialt användande, genom adoption och realiserande av värde, till förnyelse eller expansion och fortsatt förtroende. Ditt fokus är kundens mål och kundnöjdhet. Du kommer att:

  • Driva & coacha kunden att uppnå en hög Return-of-Investment och rapportera denna direkt till kund
  • Översätta affärs- och verksamhetsmål till en framgångsplan tillsammans med kunden
  • Samordna båda Atea och kundens resurser i att genomföra framgångsplan och förändring
  • Identifiera utmaningar som hindrar kundens måluppfyllande och skapa åtgärder för dessa
  • Demonstrera funktionalitet och användning som ger värde för kundens verksamhet
  • Samarbete i Ateas interna kundteam för att hålla ihop komplexa affärer och identifiera möjlighet till merförsäljning

Vem ärdu

  • Du har relevant erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling eller kundansvar
  • Du har tidigare arbetat med SaaS-lösningar eller har god förståelse för ITs roll som möjliggörare för en verksamhet
  • Du är en relationsbyggare och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck, som trivs i att vara coachande och rådgivande i din roll
  • Du är strategisk och initiativtagande i ditt arbetssätt och vet hur man sätter upp en plan för att nå mål
  • Du har goda kunskapar i svenska och engelska, är flytande i både tal och skrift, och är duktig på att både skapa och hålla presentationer för andra
  • Du har erfarenhet av tjänster från någon av följande (eller motsvarande) tillverkare: Cisco, Citrix, VMware, eller Microsoft
  • Om du tidigare arbetat som CSM inom företag som SAP, Salesforce eller Cisco vill vi att du ringer oss direkt!

Vårt erbjudande till dig 

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa.

Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Vill du bli en del av landslaget?

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Claesson, Chef Customer Success & Technical Services, via stefan.claesson@atea.se, alternativt telefonnummer +46 725 22 33 56. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Stockholm, Göteborg, Malmö
2022-08-31
Tillbaka till Karriär