Hoppa till huvudinnehåll

Product Delivery Manager

Stockholm
2022-05-31

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Products & Services dig som vill jobba som Product Delivery Manager i Stockholm. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom informationsteknologi.

Försäljning, implementation och förvaltning av våra kundavtal kring reseller-affären och managerade tjänster ställer stora krav på erfarenhet, kvalitet och effektivitet, där vi tillsammans med hela Atea levererar våra tjänster. Därför finns det regionala affärsområdet Products & Services som har en stödjande och central roll i regionens hantering av avtal kring hårdvaruåterförsäljning och managerade tjänster och som utgår ifrån våra tre erbjudandeområden; Hybrid plattforms, Digital Workplace och Information Management.

Din roll i laget

Inom enheten Contract Lifecycle Managment fokuserar vi på en avtalsförvaltning i världsklass.

Du har en spännande och utmanande roll i laget där din uppgift är att för kunden, i specifika kundavtal, ansvara för produktleveransen från Atea enligt uppsatt samverkansmodell.

Du kommer att tillhöra ett team där ni tillsammans delar erfarenheter och säkerställer att vi arbetar som en funktion för att skapa Sveriges bästa kundupplevelse. I din roll säkerställer du leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet, kvalitet och ekonomi.

Du kommer i din roll i kontakt med ITIL-processerna och arbetar i nära samverkan med regionens kundteam och alla funktioner som ingår i produktleveransprocessen samt självklart kund. Du kommer att tillhöra ett mycket erfaret team som alla har en utpräglad serviceanda och ”vill mer”-attityd. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. 

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Product Delivery Manager är att operativt säkerställa väl fungerande leveranser genom att administrera och leda i produktleveransprocessen för utpekade kundavtal, genom att hålla ihop lager, produktion, projekt och dialogen med interna och externa intressenter. Kontinuerligt utveckla och driva förbättringsarbete. Du ansvarar även för att genomföra möten och leveransrapportering enligt överenskommen samverkansmodell.

Exempel på andra arbetsuppgifter är uppföljning kring lagersaldon, prissättning av tjänst och frakt, felsökning samt proaktivt administrativt arbete för att säkerställa att produktleveransen flyter som den ska, i kombination med att förstå kundens verksamhet och prioriteringar genom att ständigt hålla dig uppdaterad om kundens behov.

Vad söker vi hos dig

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du arbetar strukturerat samt är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

För att lyckas i tjänsten som Product Delivery Manager bör du ha följande kompetens:
•    Gedigen erfarenhet av produktleveransprocessen, affärssäkring, logistik, affärsstöd och asset management
•    Praktisk erfarenhet av arbete i liknande kundnära roll och gärna vana av projektledning
•    Utpräglad serviceanda  
•    Svenska och engelska i tal och skrift

Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Kontakta oss

Vill du bli en del av landslaget? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Johansson, via mikael.johansson@atea.se alternativt telefonnummer 0733-228032. Vänligen notera att den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag. 

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm
2022-05-31
Tillbaka till Karriär