Hoppa till huvudinnehåll

Processledare till Atea Managed Services

Malmö, Stockholm, Luleå, Göteborg
2022-05-31

Just nu söker vi på Atea Managed Services (AMS) dig som vill jobba som processledare. Du kan arbeta från något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm eller Luleå. Du kommer jobba i ett team med erfarna processledare fylld med positiv energi, som verkligen brinner för det som de gör.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Rollen som processledare innebär att du har ett helhetsansvar för att driva och följa upp arbetet inom de olika ITIL-processerna. Initialt kommer du jobba främst inom Incident och Problem management, men beroende på våra behov kan det även innebära att du kommer jobba med övriga ITIL- processer.  

I samråd med processägare ansvarar du även för att driva förbättringsarbete som berör hela verksamheten. Inom rollen har du stort mandat och frihet att utveckla både hur du själv och dina kollegor arbetar. Du kommer i din roll att samverka med kollegor inom hela Atea-koncernen och påverka utvecklingen av process och verktygsstöd inom bolaget.

Så här kan en vecka som processledare se ut:

  • Måndag: Du börjar veckan med att vara Incident Manager. Du loggar in på morgonen och får en överlämning från Servicedesken om att helgens patchfönster gått som planerat. Strax därefter ringer det på IM telefonen. Det är Servicedesken som ringer om en prio incident och handlar om att de affärskritiska systemen hos kunden inte går att starta. Genast går incidenthanteringen igång och du samlar in de resurser som du behöver för att lösa incidenten. Det kan vara ett nätverksfel eller så var det patchningen som inte fungerade. Med input från de tekniska resurserna delges kunden löpande information om status och incidenten löses så att kunden kan återgå till normal drift.
  • Tisdag: Veckoincheckning med processteamet. Idag är fokus på problem. Gårdagens incident har genererat ett problem som skall hanteras och orsaksutredas. Kundmöte med avstämning i pågående problem ingår också i dagens arbete. Samtal och uppföljning med teamkollegorna. Ytterligare uppföljning med teknikerna i pågående problem, så arbetet fortlöper.
  • Onsdag: Möte med dina globala processkollegor hur vi ska stärka arbetet i att jobba likartat inom hela organisationen. Presentation av RCA  på ett par problem för kund, planeringar med tekniker för införande av lösningarna.
  • Torsdag: Idag är du Incident Manager igen men inga högprioriterade incidenter, så fokus ligger på uppföljning av KPI:er och se till att eventuella incidentrapporter kommer till kund. Avstämningsmöte med SDM gällande incidenter och problems.
  • Fredag: Avrundar veckan med fokus på öppna problem. Uppföljningsärenden och planering inför nästa vecka. Avslutar eftermiddagen med en fika i teamet.

Vad söker vi hos dig?

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som processledare ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och hela tiden vill lite mer.

För att lyckas i tjänsten som processledare bör du ha:

  • Minst 5 års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
  • Praktisk erfarenhet av att jobba med ITIL processerna
  • God vana av att jobba i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
  • Certifiering i ITIL Foundation v3 eller 4
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av LEAN samt om du har tidigare arbetat som processledare eller processägare. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av att leda eller arbeta i projekt.

Vårt erbjudande till dig 

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.  

Några ord från Camilla, teamets ledare:

Jag heter Camilla och leder ett gäng fantastiska processledare inom Atea Managed Services. I processledningen hjälper vi Atea Operations att leverera det värde som kunden förväntas få inom ramen för avtalen, genom tydliga processer och processflöden. Vi jobbar i en nationell funktion som spindeln i nätet och har daglig kontakt med såväl interna specialister och kundansvariga som våra kunder. Med mig som chef får du utrymme och tillit att driva aktiviteter, komma med idéer och fatta beslut. Jag tror på inkludering, medledarskap och ett coachande förhållningssätt.

Kontakta oss

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Lohav, Chef Operations Processledning, via  camilla.lohav@atea.se  alternativt telefonnummer 0708-94 99 19. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Malmö, Stockholm, Luleå, Göteborg
2022-05-31
Tillbaka till Karriär