Cisco-certifierad Technical Account Manager

Stockholm
2019-09-30

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea dig som vill jobba som Techincal Account Manager till vår avdelning som jobbar med teknisk support inom nätverk och datacenter. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.

"Jag har jobbat på Atea i två år nu och trivs jättebra. Mina kollegor är drivna, vi bryr oss om varandra och vet om att ju mer vi samarbetar – desto bättre resultat kommer vi att uppnå. Det roligaste med mitt jobb är att ingen dag är den andra lik och att jag får sån otroligt fin uppskattning för mitt arbete varje dag!" - Linda, Incident & Problem Manager i teamet.

Din roll i laget
Som Technical Account Manager agerar du teknisk rådgivare både reaktivt och proaktivt. Du tillhör supportteamet som jobbar med teknisk support mot våra kunder inom området Nätverk och Datacenter med fokus på Cisco, men vi jobbar även med många andra tillverkare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager jobbar du dels proaktivt mot våra kunder för att hjälpa till att identifiera förbättringsmöjligheter i kundens miljö och dels reaktivt som stöd i supporthanteringen för att hjälpa till att hitta rotorsaken till pågående incidenter och problem.

Detta är en ny roll inom teamet så du kommer också få en avgörande roll i att etablera nya arbetssätt och kontaktvägar och utveckla vår nya TAM-baserade tjänst som vi erbjuder mot kunderna.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att:

  • Leda möten med kund, t.ex. återkommande driftmöten om supportärenden eller strategiska möten där man ger kunden proaktiva åtgärdsförslag.
  • Genomföra förstudier, t.ex. genom att analysera data och rapporter insamlade från kundens miljö samt information från tidigare supportärenden, för att kunna föreslå rätt tekniska lösningar för kunden med syfte att proaktivt minska driftstörningar i kundens verksamhet.
  • Leda eller delta i remote felsökningsarbete i supportärenden för att tillsammans med kund och Ateas supporttekniker hitta rotorsaken till pågående driftstörningar
  • Delta i offertarbete och i kundmöten som teknisk expert.
  • Bidra i vidareutvecklingen av våra tjänster och processer. 

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande personliga kompetenser:

  • Du är specialist inom ett eller flera av Ciscos teknikområden (minst CCNP-nivå) samt har god kunskap om övriga komponenter i en IT-infrastruktur, både hårdvara och mjukvara.
  • Du är väl insatt i kommande teknologier och har en förmåga att avgöra huruvida dessa passar in i kundens nuvarande och kommande miljö.
  • Du är resultatdriven och strävar efter att ständigt förbättra och effektivisera både våra kunders verksamhet och våra egna tjänster och processer.
  • Du kan behålla lugnet och agera metodiskt även när t.ex. kunden är stressad över att en incident har kritisk påverkan på deras verksamhet.
  • Du ser kundnöjdhet som ditt främsta fokus och är pedagogisk och relationsskapande.
  • Du är analytisk och problemlösande och gräver gärna ner dig i rapporter och data på djup teknisk nivå.
  • Du talar och skriver utmärkt svenska och engelska.

Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anneli Glimmerdahl, Supportchef på Atea Technical Services, via anneli.glimmerdahl@atea.se. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Stockholm
2019-09-30
Tillbaka till Karriär
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer