Laddar meny

Incident & Problem Manager

Stockholm

Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur  
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.  
 
Atea i Technical Services
Atea Technical Services (ATS) är den avdelning inom Atea som hanterar alla serviceavtal till Ateas kunder. Vi består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker nu fler lagkompisar som kan komplettera oss i vår framtida utveckling.  
 
Din roll i laget  
Som Process Manager inom ATS kommer du att arbeta med Incident och Problem Management enligt ITIL. Du kommer att ingå i ATS Support som utöver dig som Process Manager också består av en grupp med 2nd line servicetekniker som hjälper våra kunder att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. Rollen som Process Manager är ny inom ATS och du kommer ha stora möjligheter att forma och förbättra de processer som du agerar inom.  
 
I rollen som Incident Manager har du ett helhetsansvar för samtliga incidenter som ägs av ATS och du har även ett direkt ansvar för att driva Major Incidents. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:  
• Bevaka och ansvara för framdrift i samtliga ärenden som ägs av ATS och säkerställa att ansvariga tekniker hanterar ärenden inom sina avtalade SLA-nivåer.  
• Ansvara för och själv driva Major Incidents och ta en sammanhållande roll för att säkerställa framdrift i dessa kritiska ärenden. Det innebär bland annat att:  
• Informera och koordinera kundens olika intressenter (tex CXO:s, Incident Manager och tekniker)  
• Koordinera och skapa en aktivitetsplan tillsammans med både Ateas och leverantörens tekniker som arbetar med ärendet  
• Hålla i webmöten med samtliga inblandade  
• I efterhand sammanställa en incidentrapport om händelseförloppet  
• Under kontorstid, 8-17, ansvara för och bemanna ATS Incident Managers telefonslinga och funktionsmaillåda.  
• Ansvara för att identifiera brister i processer och rutiner och ta fram och implementera ständiga förbättringar gällande incidenthanteringen.  
 
I rollen som Problem Manager ansvarar du för att identifiera rotorsaken till varför vissa typer av incidenter och eskaleringar uppstått och föreslå Corrective Actions för hur man säkerställer att den typen av incident eller eskalering aldrig inträffar igen. I förekommande fall ansvarar du för att ta fram en Problem Rapport att presentera både för intern styrgrupp och för kund.  
 
För att lyckas som Process Manager behöver du:  
• Certifiering inom ITIL Foundation v3.  
• Erfarenhet av arbete som Incident eller Problem Manager enligt ITIL  
• Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i situationer där ”det brinner” och behövs snabba beslut och handlingskraftighet  
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.  
 
Meriterande egenskaper inkluderar:  
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar  
• Erfarenhet av att leda team  
• Fördjupande certifieringar inom ITIL  
• Erfarenhet av samarbete med Cisco som leverantör  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?  
 
Ansök och bli en av oss  
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anneli Glimmerdahl, ATS Supportchef på mail anneli.glimmerdahl@atea.se eller telefon: 08-470 80 99  
 
Välkommen till Atea!  
 
 
Sök tjänsten
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer