Navigera vidare till startsidan Navigera vidare till sökrutan
Language
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Ny kund
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.

Orderinformation - layout och funktioner

Layouten är ny, symbolerna har förändrats och informationen grupperats om men i mångt och mycket fungerar det här steget på samma sätt som tidigare. De nyheter som har införts är att:

  • uppgifterna har indelats i tydliga områden,
  • obligatoriska fält är öppna så att du enkelt kan se vilken information som krävs för att kunna slutföra ditt köp,
  • valfria fält som innehåller information är öppna för att du ska få en bra överblick,
  • du själv väljer vilka övriga valfria fält du vill öppna genom att klicka på plustecknet,
  • du får en bra och tydlig summering,
  • du har tillgång till chatten, kan se dina användaruppgifter och vilket kundnummer du är inloggad mot,
  • du precis som tidigare kan du välja att byta kundnummer, fortsätta handla eller parkera din order. 

Kunder med attestflöde

Om ditt företag har ett uppsatt attestflöde så är det redan i det här steget som du anger attestuppgifter och skickar in din order för attest. Du får ett steg mindre och en ny layout men i övrigt fungerar attestflödet precis som förut.

Om ditt företag saknar attestflöde och har betalsätt faktura/finansiering då är det här som du skickar in din order till Atea.  

Det är även i det här steget som kunder, som  har möjlighet att betala med kreditkort väljer betalsätt. 

Hantera leveransadresser

Om du vill skapa en ny adress, byta adress  eller redigera en befintlig adress så använder du funktionen Hantera leveransadresser*

Om du t.ex. väljer att lägga till en ny adress och låter bli att markera den som personlig standardadress så kommer adressen att bli temporär och bara gälla för den aktuella ordern. Väljer du däremot att markera adressen som personlig standardadress så är det denna adress som kommer att vara din förvalda leveransadress både för den aktuella ordern och framtida order.



* Dina rättigheter och ditt företags avtal med Atea styr vilka funktioner du har åtkomst till i kassan.