Navigera vidare till startsidan Navigera vidare till sökrutan
Language
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.
Ny kund
Chatt
Offline
Ingen operatör är för närvarande tillgänglig. Vi har tyvärr begränsad bemanning idag pga sjukdom.
Chatten är bemannad vardagar mellan kl 08.00-17.00 CET. Övriga tider har du möjlighet att lägga ett meddelande till Kundtjänst nedan.


Kassaflödet

i kassaflödet kan du se både antalet steg och få en överblick över innehållet i dem. 

Antalet steg i kassaflödet varierar beroende på den konfiguration som ditt företag har valt för er organisation. Kassaflödet omfattar följande steg.

1: I kundvagnen listas de produkter du adderat och här kan du komplettera artiklar med uppgifter i form av t ex. garanti, underhållsavtal eller formulärsinformation. Det är även här du hittar finansieringsalternativet om sådant är uppsatt för er.

2: Orderinformation där du anger referenser och kostnadsställen som är relevanta för er verksamhet.

Eventuellt 3: Betalning för kunder som har flera olika betalningsalternativ uppsatta.

Eventuellt 3: Attest för kunder som har ett godkännandeflöde uppsatt.


eSHOP - Ny layout. Kassaflödet

Steg 1 - Kundvagnen

Detta steg ger dig en översikt över vilka produkter du har valt att beställa. I detta steg kan du:

  • Ta bort produkter och/eller ändra antal.
  • Lägga till kommentarer.
  • Komplettera artiklar med uppgifter i form av t ex. garanti, underhållsavtal eller formulärsinformation.
  • Ange om finansiering.

Om du har möjlighet till både köp och finansiering, visas finansiering på varje produktrad. Är detta alternativ frivilligt, kan du markera vilka rader du vill ska orderläggas mot finansiering. Om du endast markerar vissa produkter för finansiering kommer eSHOP att dela din order. Du avslutar först din order för finansiering och går sedan tillbaka till kundvagnen och slutför orderläggningen för övriga produkter.




eSHOP - Ny layout. Kassaflödet

Steg 2 - Orderinformation

I det här steget har vi samlat information som rör leverans och betalning av ordern. Finns det finansieringsalternativ i kundvagnen, styr detta vilken fakturaadress som visas.

OBS! Om du har behörighet att beställa till olika företag/enheter, kan du enkelt växla mellan olika kundnummer med hjälp av funktionen "Byt kund". Du hittar den längst upp till vänster i beställningsflödet (i höjd med Ateas logo).

Om du vill gå tillbaka till ett tidigare steg i flödet för att genomföra kompletteringar/ändringar så klickar du på aktuell siffersymbol. För att fortsätta att handla och lägga till ytterligare produkter till din order klickar du på Ateas logga.

I övrigt fungerar det här steget i mångt och mycket som tidigare.

  • Obligatoriska fält är markerade med asterisker
  • För att ändra leveransadress klickar du på symbolen för "Ändra" (kräver behörighet).
  • För att byta leveransadress klickar du på symbolen för "Byta".
  • Vill du har utförligare information om vad ett fält betyder klickar du på symbolen för "Information".





eSHOP - Kassaflödet, steg 2, Orderinformation

Steg 3 - Betalning

Tredje steget ser enbart kunder med flera olika betalningsalternativ. Efter det att betalsätt valts och försäljningsvillkor accepterats kan ordern skickas in. Du får då upp en kvittosida i eSHOP och ett e-postmeddelande skickas till dig om detta har angivits (Skicka e-post).

När sedan Ateas verksamhetssystem har kompletterat ordern med bl a leveransinformation, kommer en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress som finns angiven på ordern.


Till huvudmenyn för guide eSHOP



eSHOP - Ny layout. Kassaflödet