Tillbaka till Appar och system
appar papperslösa möten Arbetsplats

Papperslösa möten

Papperslösa möten är en lösning som förenklar dokumenthanteringen i större möten. Sekreteraren kan i förväg lägga upp de dokument som gäller för varje agendapunkt på mötet.

Deltagarna kan sedan i en app för surfplatta läsa dokumenten, men även göra noteringar, rita och göra överstrykningar. Alla deltagare har på detta sätt samma information. Systemet använder SharePoint i ”backend” för autentisering, dokumentlagring och administration.

Systemet består av två delar:

  • Webbvy för sekreterare/administratör som installeras i SharePoint
  • App för deltagare. Körs på surfplatta med iOS eller Windows 10.

Varför papperslösa möten?

  • Framtagen tillsammans med kunder och deras önskemål
  • Använder befintlig dokumentstruktur
  • Bygger på befintlig infrastruktur och investering (SharePoint)
  • Miljövänligt – Inga papper
  • Alla deltagare har samma information
  • Tidsbesparande
  • Tillgängligt
  • Sökbart
  • Mobilt.
Tillbaka till Appar och system
Atea.se upplevs bättre om du uppdaterar din webbläsare. Här hittar du en ny version av internet explorer